Soigneur, nutritionist sportiv, sotie sau sofer la un tur international de ciclism de 7 zile

Soigneur is a non riding member of a team whose role is to provide support for the riders including transportation and supplies. Adica un fel de nevasta cu norma intreaga. Nutritionist, sotie, sofer si restul stim bine ce presupun. Dar am fost pentru prima oara soigneur la un concurs de 7 zile. Iata cum a fost, mai intai intr-un material video pe care l-am filmat si montat:

Si in pareri la cald dupa fiecare etapa:

Intr-un final (dupa aventurile de … aici … si …. aici ... si … aici … ) am ajuns si la destinatia finala, Pau Pyrinees, France. Si asa a inceput oficial cea mai mare provocare profesionala de cand sunt nutritionist sportiv, sa ma asigur ca facem fata 111% unui tur de ciclism sosea de 7 zile, si nu orice tur ci chiar Haute Route si nu pentru oricine ci chiar sotu-mi MarcSandu.Ro. Nu de alta dar eu calculez si tot eu gatesc. Carbohidratii complecsi i-am adus din Romania iar de fructe, legume si proteine ne bucuram cat se poate de local. De suplimentele sportive, care oricum nu au mai incaput in poze se ocupa High Energy Romania & Science in Sport România si sunt tare multumita ca pot sa folosesc produse de calitate. Si pentru Marc si pentru mine, cat apuc sa ma antrenez si eu cand nu sunt la volan, butoane social media sau in bucatarie.

#noi2team, preot, Haute Route
pedaland prin Pau, Franta
soigneur Roxana Sandu-Radu, Autonom Rent a Car Support
Roxana Le Soigneur 🙂

Ocazie cu care tinem sa multumim Palatului Bragadiru si Autonom pentru sustinerea si minunata masina inchiriata care ne-a purtat in siguranta peste 7000 de km. Despre etapa 1 a scris si Marc … aici …

suplimente sportive, tur ciclism 7 zile, High energy romania, science in sport romania
carbohidrati simpli si complecsi

A fost si etapa 2, #HauteRoutePyreness: Marc a luat startul la 7 dimineata, eu m-am trezit la 5 sa gatesc ton cu orez si brocoli, sa fac bagajele si sa conduc din Pau in Bagneres-de-Luchon unde avem startul etapelor 3 si 4. Eu am facut 130 km pe autostrada si 15 pe cursiera, Marc i-a facut in cursa si cu aproape 3000 metri diferenta de nivel cam tot in acelasi timp. Am bifat Col de Perysorde din greseala si din Avajan, am coborat putin sa caut un sat din care sa imi iau apa si, obisnuita cu coborarile de la noi, nu mi-am dat seama ca am pedalat la vale vreo 9 kilometri. N-am gasit niciun magazin, alimentara, kiosk, bar, restaurant, nimic deschis mai ales duminica dar am avut noroc de apa care se scurge de pe varfurile Pirineilor, care pe alocuri trece pe langa sosea, chit ca mi-am inflamat gatul de la cat de rece era si am ratat si finisul lui Marc. La plimbarea de seara spre sedinta tehnica prin cochetul orasel de munte am mai bifat si ceva uleiuri frantuzesti in loc de magneti de frigider. MarcSandu.Ro are detaliile etapei … aici …

amazing climb
adorabilele sate franceze
ton, orez negru, brocoli
uleiuri franturzesti
uleiuri franturzesti in loc de magneti de frigider

Etapele 3 si 4 din Haute Route Pyrenees au fost pe ceata, frig, ploaie, ceata, frig, ploaie torentiala asa ca mai mult am condus de la start la finish, pentru ca nu am voie sa asist sau ajut decat in unele puncte de alimentare si sa il iau pe MarcSandu.Ro cand a terminat ca sa prevenim hipotermia si raceala, facut bagaje si mutat bagaje din Bagneres de Luchon in Argeles-Gazost, unde are startul etapelor 4 si 5, gatit pulpe de bibilica, ceva pur si simplu mai delicios decat puiul nostru de la tara, sfecla frantuzeasca si bulgur adus de acasa. Ieri, pe seara am apucat sa fac si eu o tura pe traseul de contratimp din etapa 5, pe celebra Col de Spandelles, unde sus la 1378 de metri altitudine nu am vazut decat ceata tremurand la 10 grade Celsius. Sper sa plece norii astia incapatanati care s-au asezat peste varfurile pirineze si sa va mai arat din peisajele mirifice de aici desi satele sunt destul de pitoresti si cochete. Marc a detaliat … aici … si … aici …

#noi2team la plimbare
Col de Spandelles
Marc Sandu in ceata
pe varf in ceata
pulpa de bibilica, bulgur, sfecla

Viata de soigneur nu e una deloc usoara, practic esti un fel de nevasta cu norma intreaga. Am avut noroc insa cu etapa 5 din turul Haute Route Pirinei de 7 zile a lui Marc, ca a fost ziua de contratimp si am reusit sa fac si eu celebra catarare Col du Soulor. Pentru necunoscatori, e o trecatoare prin munti care iti ofera privelisti mirifice intr-o zi senina, de care eu n-am avut noroc dar chiar si asa am bifat un antrenament bun, cadre frumoase la tara si am tras serios de muschi pe catararea lunga de 20 de km cu medie minima de 5% si maxima de 11%. Despre etapa 5 sotu-mi a scris  … aici …

Col du Soulor
vedere argeles gazost
vedere Argeles Gazost
statiunea Argelès-Gazost

Cele mai delicioase gaufres le-am mancat la 1709 metri altitudine pe Col d’Aubisque intr-unul din punctele de alimentare unde il asteptam pe Marc in etapele 6 si 7 din Haute Route Pirinei. Etape pe care le-am petrecut conducand si incercand sa il sustin pe Marc cu prezenta caci conform regulamentului nu aveam voie sa il asist decat in punctele de alimentare. Am bifat la volan niste catarari superbe, si celebre in marile tururi de ciclism, precum Col d’Aubisque, Col du Soulor, Col de Marie-Blanque, ocazie cu care mi-am dat seama ca, cel putin pentru mine, e mult mai satisfacator sa le faci pedaland pe cursiera. Si am terminat cu bine si experienta asta unica, un tur ciclist de 7 zile, MarcSandu.Ro are mai multe detalii … aici etapa 6 … si … aici etapa 7 … Multumim tuturor pentru sustinere si atentie #noi2team

Col d'Aubisque
dimineata in Pirinei
fermecator sat francez
Marc Sandu in cursa
Marc Sandu in cursa, in verde si in dreapta
Marc Sandu la cea mai grea cursa de sosea pentru amatori din lume